Nuodėmių išpirkimas

Gėdingai prisipažįstu, kad visiškai pamiršau parašyti atsiliepimus apie perskaitytas knygas. Beveik visas per šiuos metus.
Metai į pabaigą, ir jeigu reikėtų sudaryti top'ą, nė nežinau nuo ko reikėtų pradėti.

E.Hemingway - Turėti ir neturėti
Tai buvo mano pirmoji pažintis su šiuo autoriumi. Dažniausiai visi su juo, spėju, susipažįsta mokykloje, nes skaito „Senis ir jūra“, o mano lietuvių kalbos mokytoja, ko gero, nusprendė, kad kiti kūriniai yra vertesni dėmesio. Pati skaičiau ją dviem kalbomis - lietuvių bei anglų. Dar per literatūros paskaitą romaną pristatinėjau ir turėjau daug pastabų vertimui, ko gero vien dėl jūreiviško žargono, kurio į lietuvių kalbą taip įtikinamai, mano nuomone, vertėjui nepavyko išversti. Bet kuriuo atveju romanas man labai patiko.

C.McCullough - Morgano kelias
Romanas, kurį įveikiau per dvi dienas. Labai sužavėjo tema, vėliau skaičiau dar kelias ta pačia. Labai stiprūs veikėjai, lengvai skaitėsi, emociškai paveikė, labai patiko. Tikrai rekomenduoju.

J.Downham - Kol dar gyva
Romanas, skirtas labiau paaugliams. Skaudi tema, net stebiuosi, kad neišpopuliarėjo taip, kaip kad „Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos“. Skaitydama paskutinius puslapius liejau ašaras, kad vos beperskaičiau tekstą. Pasiruoškit servetėlių.

C.Laforet - NADA
Romanas apie vieną iš mano mylimiausių miestų - Barseloną. Niūrus, slegiantis, ir apie miestą kalbantis visai kitaip, negu aš jį prisimenu. Jei mąstote ar jį skaityti - yra ir geresnių knygų.

T.Eggen - Hermanas
Super tema, įdomūs veikėjai, suktas susuktas siužetas. Atgaiva skaitant. Daug pasakoti nesinori, tačiau romanas labai vertas dėmesio.

H.Fielding - Bridžita Džouns: ties proto riba
Verkiau iš juoko, tik šiek tiek mažiau negu skaitydama pirmą dalį. Iki kontrabandos vietos nė nesuvokiau, kad jau buvau mačiusi filmą. Optimistiška istorija.

T.Morrison - Mylima
Mano literatūros dėstytojos bene labiausiai rekomenduota knyga. Skaitant viskas labai maišosi, neaišku kas po ko, kaip ir su kuo. Perskaičius viskas susiguli, tačiau slogulys išlieka. Ta pati, vergovės tema, tačiau pateikta kitaip - skaniai, su begale gražių metaforų ir epitetų. Rekomenduoju ir aš.

E.de Strozzi - Lietaus simfonija
Įkalbėta draugės perskaičiau pernakt ir aš. Naivi istorija apie naivią ir savivertės neturinčią merginą. Užkabino siužetas, tačiau absoliučiai ne mano skonio knyga, nes meilės romanai ne man.

F.Dostoyevskij - Baltosios naktys
Pirma pažintis su šiuo rašytoju (mokyklos laikais nusimuilinau nuo nusikaltimų ir bausmių skaitymų) buvo labai maloni. Graži istorija, kuri, tikėjausi, pasibaigs taip pat gražiai kaip ir prasidėjusi. Labai tinka pirmąjai pažinčiai su rašytoju. Kaip pirmas pasimatymas, po kurio būtinai bus ir antrasis...

K.Ishiguro - Dienos likučiai
Kai skaičiau „Neleisk man išeiti“, buvo šiokia tokia intriga, įtraukiantis siužetas, ko čia labai pasigedau. Sunkiai įveikiau, o ir įveikiau tik todėl, kad gaila buvo numesti likus keliasdešimčiai puslapių.

T.Morrison - Sula
Taip pat labai patiko. Maža trumpa knygutė, bet skaitėsi sunkiai, nes vėlgi pilna rašytojai taip būdingų metaforų. Tema vėl sudomino, įtraukė. Slegiantis, bet labai žavus romanas.

E.Hemingway - Fiesta
Patiko kur kas mažiau nei pirmasis mano skaitytas, tačiau ties pabaiga veiksmas visai įsivažiavo ir pabaigiau su malonumu.

G.D.Roberts - Šantaramas
Kartu su „Morgano kelias“ traukiu į mylimiausių sąrašą. Noriu į Indiją. Noriu visų tų egzotiškų pažinčių, nuotykių, nors indų, kaip žmonių, nebemėgstu. Labai greitai perskaičiau, nes įtraukia be galo, o ir nepaleidžia. Žinau, kad šantaraminis bumas buvo vos jai išėjus į prekybą, o aš perskaičiau tik dabar, tačiau džiaugiuosi, jog per daug apie romaną prieš tai nesidomėjau, tik žinojau, jog jis apie Indiją. Įsimylėjau. Tikiuosi kada nors bus proga pamilti ir Indiją.


Dėl nuodėmių gailiuosi. Ir atsiliepimus pažadu rašyti.