Ispanija. II dalis - Įpročiai ir Cincomerzada

Kai apsigyveni naujoje šalyje, visada pradedi mąstyti kitaip. Nebepastebi dalykų, kuriuos pastėbėtum būdamas turistas. Kai turistauju, pamatau visas smulkmenas, mažas skulptūrėles, koplytėles, gražias langines ir panašiai. O kai gyveni, viskas tampa įprasta. Pirmomis dienomis Ispanijoje mane žavėjo kiekviena "sutikta" palmė, dabar to nebėra - jos tapo mano kasdienybe, kelias jų net matau pro savo kambario langą.
Tačiau kad ir kaip bebūtų, ispanė nesu, prie jų siestos, ko gero, nepriprasiu niekada (viskas dirba nuo ryto iki kažkur 13-14val o tada užsidaro, o duris vėl atveria apie 17val.), prie jų nemokėjimo vaikščioti taip pat (ne lėtumas esmė, o tai, kad jie nežiūri kur eina).
Beje pastebėjau, kad jie labai paprastai elgiasi su vaikais - jokio šiltnamio efekto, kokį labai ir net labai dažnai pastebėdavau Lietuvoje ir kitur. Jei vaikas pameta sausainį ant žolės, mama nepuola panikuoti, pakelia, nupučia ir paduoda vaikui atgal. 

Na ir apie mano nuotykius šiandien. Draugų šeima mane pasikvietė į parką kartu atšvęsti kovo penktosios - dienos, kuomet Zaragozos miesto gyventojai pasipriešino ir nukovė miestą puolusius Karlistus. 
Mieste visi renkasi Tio Jorge parke, kuriame vyksta kažkas panašaus į mūsų Kaziuką (sutapimas su laiku šiemet mane visai maloniai nustebino) - mugė, be galo daug maisto ir žmonių bei muzikos. Dauguma susirenka su šeimomis, atsiveža savo stalus, pledus, palapines, kėdes ir gamina vietoje. Tokia galimybe pasinaudojau ir aš, kadangi mane pakvietė nuostabi Pablo ir Annos šeima. Stalas lūžo nuo įvairių užkandžių bei daržovių troškinio bei, žinoma, vyno ir vermuto. Kadangi mano draugų šeima turi smagų pusantrų metukų sūnelį Yago, bei kitos draugų šeimos taip pat buvo su vaikais, fiesta nesitęsė iki vėlumos ir mes apie 5val. susipakavom ir pajudėjom gerti kavos. Man labai patinka tas lėtas ir ramus išpaniškas tempas - niekas niekur neskuba, visi bendrauja ir mėgaujasi vieni kitais.




Na ir aišku negalėjau atsispirti vaizdams pareinant namo... Ebro upė ir saulėlydis.


Bei gražioji Basílica de Nuestra Señora del Pilar.